Monday, November 17, 2008

selesai...

ptg td udah siap mengkhatam novel UNGU KARMILA.... penyudahnyer, aku masih berpuas hati dengan hasil nukilan ramlee awang murshid. x pernah mengecewakan...i want more..hehehhe... aku x sempat nak habiskan novel ni dlm mase 24 jam....hakhakhak...bace novel ni kena banyak rest n relax, kalau tak x paham. citer nyer byk flashback n byk watak yg berhubung kait... kat bawah ni ade beberapa ayat yg aku detect ke'best'sannyer... check it out...
...................................................................
'Kesabaran itu seperti penawar dan kemarahan itu adalah racun'
'Orang kata..kematian adalah tidur yang panjang. Tapi sebenarnya kematian adalah antara syurga dan neraka. Satu kenikmatan ataupun satu penyeksaan yang begitu panjang'
'Cinta itu memerlukan pengorbanan. Terasa pedih kerna tidak diakhiri dengan kebahgiaan. Dalam kehidupan nyata sekalipun, terdapat juga cinta yang tidak dinoktahkan dengan pernikahan. Kerna cinta tidak semestinya bersatu!'
'Banyak diam daripada bercakap. Banyak bekerja daripada bercerita.'
..................................................................
ada satu teka-teki yang aku dapat dari dalam novel ni. persoalan teka-teki ni di awal pembacaan lg tp nak sampai ke akhir baru ketemu jawapannyer... teka-tekinyer berbunyi begini...:
'ia makan untuk hidup tapi tak pernah minum'
korang rase ape jawapannyer?
pikir dulu k. sat lg aku post kan jawapannyer....
^,^

0 comments:

Related Posts with Thumbnails