Tuesday, November 25, 2008

panduan tuk semua

td aku masuk blog prettydyana, then aku bace satu post pasal kristian masuk islam. klik link ni tuk bace entri penuh kat blog dyana. kat bawah ni aku masukkan skit criter pasal ni.


Marilah kita awasi dakyah Kristian. Satu usaha yang agak ketara ialah di
IPT. Pendakyah ini mendekati kaum muslimah,pura- pura nak belajar Islam....jatuh cinta...lalu dimurtadkan. ..ada yang pura-pura masuk Islam....dan dimurtadkan. Saya sudah pergi banyak IPT. Saya paling bimbang di Universiti Putra Malaysia. Itulah satu-satunya Universiti yang ada gereja. Gereja ini antara yangaktif untuk memurtadkan orang Islam


aku percaye hal ni sebab dah terjadi pada saudara aku. dia seorang pensyarah kat salah sebuah universiti kat kl. dia berkawan ngan student dia sendri, name budak tuh micheal. mula2 bawak balik kampung, time tuh raye xpun cuti sem. reason nak balik sabah jauh lagi satu x de duit. sian kan... pastuh, lame2 semakin rapat n tetibe cakap nak kawen. ayah kat kampung masuk icu, sakit jantung. mak pengsan dgr brite nih. ayah n mak dia halang, adik beradik sume marah2. sampai gadoh2...mak saudare dia sampai ke kl nak bg nasihat. tp x makan pun...dia plak yg marah2. ayah dia siap suh hj hadi wat kan air, pastuh solat hajat...mcm2 la. nak lembutkan hati dia. ye r, sume brg hantaran dah beli nih...gubah2 segala bagai. kad kawen dah siap. mak ayah dia mmg susah hati. ade org cakap kalau name kristian micheal, ibarat name melayu muhammad. means mmg org2 yg kuat agama. mmg time tuh x taw dah nak watpe, dia nak kawen sesgt then pakcik dia tu ckp kalau nak kawen dtg sini(kat kampung) dan mengucap 2 kalimah syahadah depan semua sbb micheal tuh ckp dia dah peluk islam tp bile nak tgk sijil masuk islam, dia ckp ilang...what the reason kan... mmg sampai sudah x dtg dan end of the story, micheal nak tunda kawen sbb ayah dia masuk hospital kat sabah. so dia kena balik sabah, pastuh trus senyap. xdgr khabar brite. mase dia balik kg, ayah dia x bg dah dia blk kl. ayah dia bawak dia g pulih semangat, aku x pasti katne. sampai la baru nih, sedare aku dah kawen. dia pun dah tukar tempat keje. aku x taw pe muslihat micheal yg sebenar tp sedare aku ni cakap micheal ni mula2 ckp dia anak org miskin, xde duit. sedare aku ni selalu la bantu dia, bg duit...bg pinjam keta. pastuh jd rapat...kluar date hari2. mmg falling in love gila babas lah. sedare aku ckp mmg xleh nak lupe micheal. mgkn sbb berkat doa mak ayah dia, ALLAH jauhkan micheal dr sedare aku nih. alhamdulillah la x jd mende yg x baik kan. aku aku respect la usaha kluarga dorang, mmg berusaha keras nak pulihkan anak dorang.
so kawan2 sume, hati2 k. jgn bangga sgt dpt pakwe org luar. bukan pe, kita kena jage2...ape yg penting sentiasa igt ALLAH, mintak DIA lindungi kita. amin.
^,^

0 comments:

Related Posts with Thumbnails