Sunday, April 26, 2009

ayah aku masuk wad

"papa masuk wad, sila bg perhatian. mahu tahu lebih lanjut, sila telefon ateh"
ni mesej yg aku hantar kat along, angah n acik.
almaklum dorang duk jauh, jd aku harus jd mata, telinga dan mulut mereka.
uisshhh merah....ni kaki kepunyaan ayah aku. semalam kaki papa jadik merah camni, xsakit cuma rase berat. kalau sentuh bahagian yg merah tuh, panas sgt... ekceli, tahun lpas kaki ayah aku penah jadik camni. masuk hospital bagai...lame jgk nak sembuh. berubat care kampung pun pernah. kalau x silap aku, tahun lepas lebih kurang time2 gini jgk kaki papa jd camni...bulan 4 @ 5 camtu la. kami x tahu sakit ape, doktor sendri pun dah scan tp xtaw kenapa jdk camtu. cuma bg antibiotik la utk bunuh kuman... papa ckp x sakit, cuma kaki rase berat n kebas. selera makan pun kurang...tu la yg aku risau. kalau x lalu makan mmg aku risau. aku x suke nak berhadapan dgn masalah x lalu makan ni. x best ok kalau xde selera.

semalam lepas balik keje, papa called cakap nak makan anggur n nak minum air susu. papa cakap dia xde selera nak makan nasi, dia nak makan buah. aku pun balik umah wat kan susu n g kedai buah beli anggur. sampai kat wad, aku basuh2 n aku yg makan...hahaha.... eh, salah gelak, aku tgh susah hati ni... tp aku tahu ayah aku akan ok, n aku doa pd ALLAH sembuhkan kaki papa. sedih tgk org yg kita sayang terbaring atas katil, x bermaya.

*teringat kat aina...dia suka makan anggur.
sentiasa berfikiran positif dan redha dgn ketentuan ILAHI


^,^

0 comments:

Related Posts with Thumbnails