Wednesday, January 7, 2009

padan muke iman

hiksss...cam ape jer tajuk entry. x baek aku taww...hu3. iman, adik aku yg bongsu ni tlah melalui hari yg sgt kelakar pd hari ni. sungguh klakar sbb dia adalah iman. kalo korang kenal dia, korang tahu lah nape aku kate klakar. dia ni walaupun umur 18thn tahun ni tp cam umur 8 tahun jerk..opss terlebey sudaa. ape punya kakak la aku kan...x baek woo..

k la, gni citer nyer. hari ni dia nak pegi buat ic. ic dia sudaa hilang...taw ic dia biler ilang? dah 2 bulan...hari ni baru dia nak g buat. taw dah brape ic dia ilang? 2 kali sudaa... penat jgk aku remind n brainwash dia, baru lah nak g buat. dia g ngan moto dia, time dia naik atas moto, tibe2 dia panggil aku. dia kate moto xde minyak. aku cakap ade, bawak jer la. sempat nyer sampai kat petronas. dia pun redha jer r, sempat lagik aku pesan kalao habis myk kat taffic lite, aku suh dia tolak je la moto tuh. dah dekat sgt ngan petronas.

pukul 3 dia pun balik, time tu aku tgh main sims...sedang enak2 aku layan game ni dia terjerit3 suh aku bukak pintu. tangan dia dah penuh ngan kfc, utk breakfast n lunch kami berdua. katenyer mak bapak xde kan. parents aku ke KL, angah dah meletop...

iman x menyempat2 story kat aku, ape yg jadik kat dia sepanjang perjalanan dia tadi. mula2 minyak motor habis btl2 kat traffic lite. (kan betul ramlan aku, minyak habis kat traffic lite), pastu dia pun tebal muke tolak motor. time nak isi minyak, dia cakap nak isi rm20. hahahha...klakar iman. moto nouvo kalau penuh pun x kan lebih drp rm10. nak2 minyak dah turun harga kan... pompuan kat kaunter tuh tanye moto besar mane. pelik dia, nak isi minyak moto rm20. mane tahu bawak harley davidson ke kan... lepas isi minyak, kena rm9.20 jer. apadaa iman...

pastu dia pun ke pejabat pendaftaran, kat area mydin. sampai sane, pej tutup tuk rehat. so dia kena tunggu kat situ hampir sejam. sian diaa.... habis rehat, dia pun ambik no.giliran...1017. tp biler pekerja kat ctu tekan number, trus ke 1018...kwang2. iman dah gabra...nak kena amek no baru ke camne ni. no dah semakin bertambah kan. akhirnya ngan keberanian yg meninggi dia pun bangun then trus ke kaunter depan. dia cakap kat pekerja tu, no dia xde org panggil. pekerja tu cakap td dah panggil tp xde org. iman ckp mane ade...then biler checking balik mmg xde tekan pun no 1017. so trus je dpt turn buat ic....taw kena charge brape ringgit wat ic baru. rm210...rm200 coz ah 2x hilang. rm10 charge permohonan.

biler dah settle sume, dia pun g KFC...tapau maknan tuk dia n aku skali..yg penting aku ni. kelaparan kat umah...
akhirnya iman pun selamat sampai ke rumah..amin. ^,^

1 comments:

Kapten Luffy said...

malang sungguh nasib.... huhuhu

Related Posts with Thumbnails