Wednesday, September 16, 2009

puding gula hangus

suke makan x kuih ni? kalau kat bazar mahal gak harganye. aku mmg suke makan kuih ni...jadik harus pandai bikin la. senang je nak buat ni...x sampai 10 minit pun. cuma nak kukuskan dia makan mase la skit.

meh aku kongsi cara nak bikin benda alah ni. boleh la kita wat juadah berbuka kan. kita kasi kelainan skit, buat kuih sendiri utk berbuke. boleh jgk kita kasik kat jiran2 kan.

bahan2 dia simpla je. 8 biji telur, satu tin susu cair, dan gula. itu aje...
telur ni pecahkan semua dlm satu bekas

masukkan gula

pukul telur bersama gula sampai kembang n gula tu bira hancur.

masukkan susu..semua satu tin.

masukkan gula pasir dlm loyang dan panaskan atas dapur. sampai gula ni cair @ hangus.

masukkan telur yg dan dipukul ke dlm loyang gula hangus kita

seterusnya masukkan ke dlm tempat mengukus.

hah...ini dia dah siap. tunggu kita terbalikkan dia atas pinggan.

wokeh...inilah puding gula hangus aku. juadah untuk berbuka puasa...yummy3x...
^,^

2 comments:

ijad said...

selamat hari raya...

widydib said...

selamat hari raya too :)

Related Posts with Thumbnails