Friday, July 31, 2009

ke kebun buah kak ann @ Letang

pagi kelmarin kak ann bawak aku ke kebun buah abg kak ann kat Letang. kami pergi dlm kul 9.30, lepak sampai kul 11.30. dlm 2 jam jgk kat sana. dah mintak izin ngan boss nak cari durian, boss cakap pergi ler, kami pun pergi je la. buah2 ni nak bagi makan kat kawan2 pkg lain yg datang mesyuarat petang tu. ade cikgu jak, kak na, nida, cikgu hamzah, ros, cikgu zul, en yusri ppd, en zaidan btpn n family dia. langkah kanan la kirenyer...

nampak kak ann...bersemangat mencari durian. yg klakarnye kami berdua masuk kebun pakai baju kurung, punya la susah nak jalan. asyik tersangkut2 jer, nak wat camano, benda x dirancang. kak ann main2 je cakap nak ke Letang kutip buah durian, aku plak main2 je cakap JOM. rupa2nya dlm main tu, kami tersampai ke sana.

tu pakcik yg jaga kebun ni. yg makcik tu plak.....kak ann laa...hehe

syok jgk sekali skala masuk kebun, aku dah lame x masuk kebun buah. dulu mase kecik2 kat dong raub, selalu masuk kebun. makan buah fresh2 atas pokok tp skrg dah jarang balik sane. ade called kazen aku, dia cakap buah dah x berapa menjadi. mungkin xde org jage kot.

nampak x durian bergantungan tu, terpikir gak aku camano la kalau tibe durian tu jatuh kepala aku. mahu berbekas muka kena duri durian.... terbayang lak aku cerita Epring, yg dia baling buah durian kat muka mak mertua dia, ngeri jgk...

buah durian kecik2 jer...kate pakcik yg jaga kebun ni buah dah nak habis. tinggal yg besar2 ni je... lagi satu pagar dah roboh, jadik b.a.b.i dah rasmi dulu sebelum kami sampai.

hah, ni my favourite fruit. manggis.... aku suke manggis yg putik2 skit. yg buah dia kaler putih jernih tuh... yg masak2 sgt x best jgk...

rambai ni kalau buah masak lemak sayur ni mmg sodap. semalam lotih aku kupas rambai ni, isi buang, kulit simpan. kulit lebih bermakna bg aku sbb nak masak sayur kulit rambai hari ni...letak petai skit mmg da bomb la. haha...

hakhak...aku kutip rambutan letak dlm baju je. rosak baju batik aku..huhu... plastik xde, guni ape lagi. rupanya cetek pengetahuan aku, baru aku tahu kelmarin yg kalau nak kutip buah rambutan, kita kena la cantas dahan2 dia. lepas tu baru la kutip...huhu...


see...penuh satu kereta. kami pun dah nak balik. letih giler sepagian kat kebun dgn berbaju kurung...:) ^,^

2 comments:

ashie023 said...

mane nye durian untuk ambe ...???

widydib said...

hehe...
tu tanye kak ann.
cikgu tahu dok kekgi kak ann jawab mende? LU PIKIR LA SENDRI.... hehe:)

Related Posts with Thumbnails