Showing posts with label travel. Show all posts
Showing posts with label travel. Show all posts

Monday, May 28, 2012

cingu..we met again after 11 years

pakai hanbok..gorgeous hokkay

di mt sorak

lepaking di caffe benne

here we go..pulau nami

daebakk...hehe
memang x sangka..reunion kami di korea rupanya hihihi... mmg x plan, mmg x jangka :) after 11 years since 2001 till 2012..kami berjumpa kembali. masa kat airport still blur, first time jumpe kannn..1st day kat korea masih canggung lagi nak borak2...tp x sampai 1 hari kami dah jadi 'sewel' mcm dulu2. x cover2 dah.. masing2 perangai x berubah kot..dulu 15tahun now 26 tahun..x pernah tua okeh! haha.. nways..korea sarangheyo :p ^,^

Saturday, May 26, 2012

Korea im in love


yeah im back...annyeong haseyo :)
dah 5 hari pun balik..nak verangan jet lag 1 jam je pun waktu korea cepat pd malaysia hahaha... nways..korea is good, nice n lovely. 6h 4m sangat2lah x cukup nak conquer 1korea kan..pergi plak under trip mcm ni, kepuasan tu x dapat. ape2pun alhamdulillah kami pergi dan kembali..on the way pergi cuaca buruk, aku dalam flight mmg x aman. x dapat tidur, kapal terbang bergegar, bergoyang, sampai 1 tahap kapal terbang mcm nak terjatuh..mau tercabut jantung aku. masa tu aku rase mau patah balik..naseb la x boleh u-turn wahahahaa *over* tp serius trauma sekejapan okeh! banyak tempat pergi, tp yg pasti tempat aku nak pergi x dapat pergi, tempat aku x nak pergi kena pergi plak...huhuhu...tension makkk.. mcm lotte world, teddy farm, kbs mbc sbs studio itu mmg x merasa lah..ok ok next time ;p
1st day ke museum, gyeongbok palace, nami island. 2nd day ke mt sorak, temple, fish market. 3rd day ke strawberry farm, kimchi house, hanbok closet, everland theme park, shopping at iteawon. 4th day is a last day...seharian adalah shopping day..namdaemung, myeongdong sgt heaven lah hihihihi...tp sebelum ke sana tour guide bawak kami ke tempat jual ginseng lah, kosmetik lah, berlian lah...itu semua buang masa lalallalaa ;p.. malam hari kami melepak kat caffe benne..sampai lewat malam menghayati malam terakhir di bumi korea sob sob sob... itu saje lah dari bilik berita..utk berita penuh tunggu next entry itu pun kalau hadooo lah..hewhewhew... tp dalam suke2 ade juga duka..ehh ade ke??? nak ke negara orang ni esp negara yg bukannya penduduk menganut agama islam bukan senang. ada 5 perkara yg sikit susah lah, soal makan, solat, tandas, bahasa, budaya. nak cari tempat makan halal, nak cari tempat solat, nak masuk tandas xde air, nak berkomunikasi payah bebenor...cabaran itu namanya :) ^,^

Monday, May 14, 2012

annyeonghaseyo :p

16 mei ni saya nak terbang jauh....:)
nak bercuti makan angin lihat negara orang. semoga perjalanan nanti akan selamat pergi dan balik. semoga Allah permudahkan segala urusan kami. ikut perancangan mmg saya x mahu lagi ke mana2 tahun ini after umrah tp Allah punya kuasa kan.
saya nak enjoy2 jer nanti...nak tgk bunga2..sekarang kan spring time! hehe... ^,^

Friday, March 9, 2012

kaifa haluk?


alhamdulillah...sungguh bermakna dan istimewa pengalaman yang di nikmati selama 2 minngu di tanah suci makkah al-mukarramah dan madinah al-munawarrah. banyak cerita nak share tp masa x mengizinkan. hari pertama masuk pejabat, kerja banyak menanti..bos siap cakap 'saya mmg tunggu2 awak masuk kerja'..isk sampai begitu bos ponnn.. masuk pulak bab esaimen yang belum beres, due date seminggu lagi, 2 esaimen belom settle..pagi tadi baru submit 1 esaimen. alah, bab kerja&belajar mana mungkin tiada tekanan kann...jadi biarkan saja ia terus menekan :).
nanti ade mase teringin nak dokumentasikan perjalanan ke sana..hihihi.. rase mahu diceritakan satu persatu..segala cabaran, dugaan, pengalaman, kenangan...semua indah2 belaka. tp yang pasti hati ni teramat rindukan kaabah.......... bila agaknya akan kesana lagi, doaku depan kaabah agar dipanggil lagi aku kesana..insyaAllah..aminnn ya rabb
^,^

Wednesday, February 1, 2012

Langkawi Must Do....Shopping!

ini nak update pasal rombongan cik kiah ke pulau langkawi 18hb - 21hb 2012 itu...nak kena update jugak nanti basi..gagagaga. saya dah lama sebenarnya tak ke langkawi. dah 10 tahun kot, saya bukan selalu pergi langkawi tp pernah la ke sana. dulu masa saya form 3 pergi dengan family,ada rombongan hari keluarga..masa darjah 6 pun pernah datang lawatan,masa tu lawatan akhir tahun lepas habis UPSR..mase kecik2 dulu pun pernah, mase tuh kazen saya kerja sana. ini after so many years, saya kesana lagi..teruja jugak sbb dah lama tak ke langkawi.

bertolak malam 18hb dari dungun ke jeti kuala perlis, sampai sane ngam2 pukul 8am. naik feri ke pulau langkawi pukul 10.30 am. kalau pergi langkawi harus shopping kan jadi aktiviti pertama disana pergi ke kilang batik...lepas tu kilang minyak gamat. settled beli gamat and batik, badan dah penat terus check in hotel, kami menginap di hotel langkasuka. petang lepas asar, pergi shopping lagi kat Idaman Suri..macam2 ada...macam2 lah ko beli..

esoknya kami pergi ke sungai kilim nature park dan cable car geopark di gunung mat cincang. ini tempat baru, dulu2 xde lagi benda ni. ceritanya tempat2 ni dibuka zaman pemerintahan PM ke5. dulu saya datang langkawi pergi ke makam mahsuri, beras terbakar, underwater world tapi sekarang lain dah..x ke situ dah hala tujunya. kami pergi jugak ke galeri tun mahadir mohamad. satu galeri saya pusing...ambil2 gambar, kekdahnya camera kena charge rm2 so snap la banyak2! gambar kat cable car xde sebab saya tak naik..memang saya tak akan naik benda itu...NO! di sungai kilim pon saya x join rombongan masuk gua, naik bot bagi pari makan, tgk helang segala...saya tak mahu join.

lepas zuhur, aktiviti seterusnya SHOPPING..gagaggaa...semua excited okay.. kami pergi kedai RAM dan Haji Ismail, shopping sakan semua. mama n me shopping chocolate jer..rm500 juz for chocolate. mmg syurga betol..ambik je chocolate mane kamu mahu...hehehehhee...ambikkk jerrr...mama bayar hehehe..

sebelah malam ade ceramah...sila tadah telinga., tapi sorry la saya sumbat earphone, layan kpop. mati kot saya nak layan ceramah bodoh dari penceramah yang katak si katak lompat... dah lah ceramah kena bayar...paksa taw rm10 sorang..mak x rela nokssss gagaggagaa..

20hb dah nak balik..feri pukul 10.00 pagi, sampai jeti kuala perlis cuaca panas betol, terus masuk bas dan balik. badan dah lenguh segala, tangan mcm nak patah.. sampai dungun jam 3am..paginya kerja pulak..juz nice hahaha...

saya teringin lagi nak ke pulau langkawi, tp kali ni nak pergi holiday yang dalam kata sebenarnya holiday without shopping..haha... langkawi ni sebenarnya sgt cantik permandangan, tempat boleh release tension. tp entah macam mane setiap kali ke langkawi masing2 stress,, haha..sbb shopping terlebih kannn.. kali ni kalau ke langkawi lagi saya nak stay kat chalet tepi pantai....bestnya lepaking tepi pantaiiii...insyaAllah soonnnn...:)
^,^

Sunday, November 20, 2011

jom lah kita ke korea

jumaat ni adik2 aku akan ke korea...tajaan penuh mak dia (mak aku gak r...;p). kuat pengaruh kpop, kdrama ni...sampai semua kalau tanya nak kemana mesti nak ke korea. aku pun mmg nak ke sana..sape tak nak woooooooooooooooo...ade yg nak taja aku ke??? haha...
korea ni cantik..permandangan dia perghhhh mmg terbaik.. spring, winter, summer, autumn semua ade tarikannya. acik n iman pilih nak g musim winter, nak main salji katenye...yolah mano ado salji kek mesia ni kan. bajet nak main ski..pandai ke??lalalalala...;p
weiii jeles mmg mestilah kan...tp wait lah...aku akan sampai jgk ke sana nanti..insyaAllah... tp bukan skrg la mane nak dapat duit hahaha...ulang tanya lg lah 'sape nak taja aku???hihihi... tp aku pilih musim bunga...aku suke bunga, aku suke tgk bunga mengembang, warna warni...mesti cantik kan... nak tgk bunga sakura, nak pegang, nak simpan bawak balik, nak frame *over okeh!..legend punya bunga tu..
insyaAllah la kalau Allah bg rezeki lebih nak jugak ke sana...now aku saving lah ni. atenye nak ke negara orang bukan murah kan. acik&iman so lucky, they dont need to used their own money...so kalau dorang x bersyukur jgk x taw lah kan. mane nak cari mak sebaik mama kan....sob sob sob *sedih sbb x terpilih...kekekekeke
aku harap adik2 aku enjoy kat sane..selamat pergi dan pulang. yang paling penting aku harap dorang reti2 la bawak balik souvenier tuk aku..tp adik aku ni mmg bukan jenis yg reti pon hahahaha...aku kasik dorang half gaji aku okey bawak pergi sane baik tak kakak???






pada yg bace entry ni then nak taw adik2 aku pergi korea brape ribu pakej nya? pergi ngan sape? ok ke tak? boleh la ke link ni k..ni muslim punya travel suiteholiday ^,^
Related Posts with Thumbnails