Tuesday, September 14, 2010

Kes pembunuhan kejam di Malaysia

disebabkan kes pembunuhan sosilawati...maka hari ni jenuh aku mengadap internet dan buat sikit research la... tentang pembunuhan kejam di Malaysia. ada diantaranya selesai, dan ada diantaranya masih belum terungkai!

KRONOLOGI


23 Julai 1993
-Di kerat 18!

Bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batu Talam, Datuk Idros @ Mohd Mazlan Idris hilang hampir tiga minggu sebelum ditemui mati dibunuh di Raub. Mayat tokoh politik dan ahli perniagaan itu ditemui dikerat 18 bahagian dan ditanam dalam stor di sebuah rumah tidak bernombor di Kampung Peruas, Ulu Dong.

datuk mazlan berbaju biru

18 Jun 2003
- Dirogol, dibunuh dan dibakar

Penganalisis teknologi maklumat, Canny Ong Li Kian diculik di pusat beli-belah di Bangsar pada 13 Jun 2003 sebelum mayatnya yang rentung ditemui dalam longkang di tapak pembinaan Projek Lebuh Raya Pantai Baru, Petaling Jaya pada 17 Jun 2003.


25 Disember 2003

- Rogol dan bunuh!

Mayat eksekutif muda dan model sambilan, Noritta Samsudin, 22, ditemui mati dengan kedua-dua tangan diikat ke belakang, leher dijerut, mulut disumbat dan kakinya juga diikat. Beliau disyaki dirogol sebelum dibunuh di rumah sewanya yang terletak di kediaman mewah di Kondominium Puncak Prima Galleria, Sri Hartamas.




27 November 2006
- Dibunuh dan Diletupkan!

Wanita Mongolia, Altantuyaa Shaariibu, 28, dibunuh menggunakan bahan letupan di Mukim Bukit Raja, Selangor antara jam 10 malam, 19 Oktober dan 1 pagi 20 Oktober 2006.



17 September 2007

-diculik, diseksa, dirogol, diliwat, TERBUNUH!


Nurin Jazlin Jazimin, 8, dilaporkan hilang pada 20 Ogos 2007 selepas keluar bersendirian ke pasar malam berhampiran rumahnya di Seksyen 1, Wangsa Maju. Mayatnya ditemui 27 hari kemudian dalam sebuah beg sukan yang ditinggalkan di depan sebuah premis perniagaan di Petaling Jaya. Hasil bedah siasat mendapati dia mati akibat didera secara seksual yang melampau.





5 Januari 2010
-Sakit jiwa dan Masalah mental.


Empat sekeluarga ditemui mati dalam keadaan mengerikan selepas dibunuh oleh cucu sendiri, Rasidi Ismail, 32, di dalam dua rumah di Kampung Batang Rokan di Gemencheh, Tampin. Mayat Atan Daud, 90, ditemui dalam keadaan putus tangan kiri di sebelah mayat isterinya, Sufiah Keatas, 80, yang putus tangan kanannya, selain menantu, Ismail Awang, 76 dan cucunya, Siti Khadijah, 22.


sebenarnya banyak lagi kes yang kejam, zalim dan mengerikan berlaku kat malaysia ni tapi ini antara yang berprofil tinggi dan mendapat perhatian yg meluas.
^,^

2 comments:

Sepet said...

manusia akhir zaman..sedih kan.. :(

Cik Aien said...

research yang bagus!
terbuntang mate mmbaca!

Related Posts with Thumbnails